Türk Hava Yolları, Avrupa’nın en büyük basketbol organizasyonu olan Euroleague Basketball ile 5 yılı opsiyonlu olmak üzere 10 yıllık isim hakkı sponsorluğu için anlaşmaya vardı…
Önümüzdeki sezondan itibaren Euroleague karşılaşmaları “Turkish Airlines Euroleague Basketball” adı altında oynanacak. Ayrıca sezon sonundaki Final Four karşılaşmaları da “Turkish Airlines Euroleague Final Four” adıyla oynanacak. Bu isim hakkı yazılı ve görsel tüm mecralarda yer alacak. 5 Yıl sürecek olan bu anlaşma opsiyonlu olarak ayrıca 5 yıl daha uzatılabilecek.
Bu anlaşma, Euroleague tarihinde ilk kez bir marka ile isim sponsorluğu yapmış olması bakımından da ayrı bir öneme sahiptir.
Bu ortaklık Türk Hava Yolları ile Euroleague arasında yapılan ilk işbirliği değildir. Geçtiğimiz Mayıs ayında Paris’te yapılan 2010 Final Four’da Türk Hava Yolları Euroleague Basketball’un ana sponsorlarından biri olarak yer almıştı. Yaşanan bu başarılı deneyim her iki tarafın da uzun süreli işbirliğine gitmesi için iyi bir zemin teşkil etmişti.
Yapılan bu ortaklık ile aynı zamanda Türk Hava Yolları, Euroleague ile birlikte ‘’Euroleague For Life’’ programı kapsamında Türkiye ve dünyanın çeşitli yerlerinde Kurumsal Sosyal Sorumluluk projeleri de gerçekleştirecek.
Anlaşmayla birlikte ayrıca Türk Hava Yolları, Avrupa’nın Euroleague’den sonraki ikinci büyük organizasyonu olan Euro Cup’ın da Global Sponsoru oldu.
Türk Hava Yolları isim hakkının yanısıra başka tanıtım haklarına da sahip olacak. Bu kapsamda; Euroleague logosu ile Türk Hava Yolları logosundan oluşan yeni bir Euroleague logosunun oluşturulması, Euroleague oyuncularıyla reklam filmi çekilmesi, dünya genelinde 197 ülkede yayınlanan Euroleague ve Euro Cup çatısı altında yıl içinde oynanacak toplam 350’ye yakın maç saha zemininde ve çeşitli reklam mecralarında Türk Hava Yolları logosunun yer alması bu haklardan bazılarıdır.
Euroleague Basketball CEO’su Jordi Bertomeu, ‘’Biz uzun zamandır, sadece ekonomik değeriyle değil bizimle gercekten ortak olacak, dünyada basketbolun gelişiminde rol alacak dogru bir ortak bulmak üzerine çalışıyorduk. Bu anlaşmayı yapmaktan çok memnunuz ve Türk Hava Yolları markasının Euroleague’e katacağı güç ile bütünleşmiş bir ortaklık modeline ulaştık. Sadece Euroleague Basketball isim sponsorluğu ile değil aynı zamanda oyun sahası dışında bizim müşterek etkinliklerimize katkılarıyla da Türk Hava Yolları isim hakkının bu lig icin çok uygun olduğunu düşünüyoruz.’’ dedi. ‘’Bu anlaşma Euroleague Basketball’un kurumsal, ticari, reklam ve sosyal alanlarda da gelişimine imkan sağlayacaktır. Türk Hava Yolları ve yönetimiyle tamamıyla paylastığımız uluslararası vizyon ve küreselleşme hedefi, bu anlaşmayı basketbol sporu tarihinin en önemli kilometre taşlarından biri yapmıştır.’’
Türk Hava Yolları Anonim Ortaklığı Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Topçu, “Futbol dünyasının en önemli markalarından ikisi olan Barcelona ve Manchester United sponsorluğundan sonra basketbolda Avrupanın en büyük ve dünyanın da en saygın organizasyonlarından biri olan Euroleague ile işbirliği yapmak bizim için de önemli bir ayrıcalık olacaktır. Euroleague isim sponsorluğu, markamızın global düzlemdeki gücünü perçinleyen stratejik bir adım olmuştur. Markaya yapılan tüm bu yatırımlar sonucunda, Turkish Airlines markasının cazibesi dünya genelinde zirveye doğru emin adımlarla daha hızlı ilerleyecektir.” dedi.
Hamdi Topçu sözlerine şöyle devam etti: “Bu işbirliğininin bizim için diğer bir önemi de; Türk Hava Yolları’nın gelirleri içerisindeki en büyük paya sahip olan Avrupa bölgesinde 70’in üzerinde noktaya uçuş gerçekleştirmesi sebebiyle de bu bölgedeki potansiyel müşterilerimiz ile markamız arasında çok daha etkin bir iletişim kurmamıza sağlayacağı katkıdır.”
Anlaşma ile ilgili imza töreni ve logo lansmanı Euroleague açılış maçından önce yapılacak.
Euroleague Hakkında:Önümüzdeki sezondan itibaren Euroleague karşılaşmaları “Turkish Airlines Euroleague Basketball” adı altında oynanacak. Ayrıca sezon sonundaki Final Four karşılaşmaları da “Turkish Airlines Euroleague Final Four” adıyla oynanacak. Bu isim hakkı yazılı ve görsel tüm mecralarda yer alacak. 5 Yıl sürecek olan bu anlaşma opsiyonlu olarak ayrıca 5 yıl daha uzatılabilecek.
Bu anlaşma, Euroleague tarihinde ilk kez bir marka ile isim sponsorluğu yapmış olması bakımından da ayrı bir öneme sahiptir.
Bu ortaklık Türk Hava Yolları ile Euroleague arasında yapılan ilk işbirliği değildir. Geçtiğimiz Mayıs ayında Paris’te yapılan 2010 Final Four’da Türk Hava Yolları Euroleague Basketball’un ana sponsorlarından biri olarak yer almıştı. Yaşanan bu başarılı deneyim her iki tarafın da uzun süreli işbirliğine gitmesi için iyi bir zemin teşkil etmişti.
Yapılan bu ortaklık ile aynı zamanda Türk Hava Yolları, Euroleague ile birlikte ‘’Euroleague For Life’’ programı kapsamında Türkiye ve dünyanın çeşitli yerlerinde Kurumsal Sosyal Sorumluluk projeleri de gerçekleştirecek.
Anlaşmayla birlikte ayrıca Türk Hava Yolları, Avrupa’nın Euroleague’den sonraki ikinci büyük organizasyonu olan Euro Cup’ın da Global Sponsoru oldu.
Türk Hava Yolları isim hakkının yanısıra başka tanıtım haklarına da sahip olacak. Bu kapsamda; Euroleague logosu ile Türk Hava Yolları logosundan oluşan yeni bir Euroleague logosunun oluşturulması, Euroleague oyuncularıyla reklam filmi çekilmesi, dünya genelinde 197 ülkede yayınlanan Euroleague ve Euro Cup çatısı altında yıl içinde oynanacak toplam 350’ye yakın maç saha zemininde ve çeşitli reklam mecralarında Türk Hava Yolları logosunun yer alması bu haklardan bazılarıdır.
Euroleague Basketball CEO’su Jordi Bertomeu, ‘’Biz uzun zamandır, sadece ekonomik değeriyle değil bizimle gercekten ortak olacak, dünyada basketbolun gelişiminde rol alacak dogru bir ortak bulmak üzerine çalışıyorduk. Bu anlaşmayı yapmaktan çok memnunuz ve Türk Hava Yolları markasının Euroleague’e katacağı güç ile bütünleşmiş bir ortaklık modeline ulaştık. Sadece Euroleague Basketball isim sponsorluğu ile değil aynı zamanda oyun sahası dışında bizim müşterek etkinliklerimize katkılarıyla da Türk Hava Yolları isim hakkının bu lig icin çok uygun olduğunu düşünüyoruz.’’ dedi. ‘’Bu anlaşma Euroleague Basketball’un kurumsal, ticari, reklam ve sosyal alanlarda da gelişimine imkan sağlayacaktır. Türk Hava Yolları ve yönetimiyle tamamıyla paylastığımız uluslararası vizyon ve küreselleşme hedefi, bu anlaşmayı basketbol sporu tarihinin en önemli kilometre taşlarından biri yapmıştır.’’
Türk Hava Yolları Anonim Ortaklığı Yönetim Kurulu Başkanı Hamdi Topçu, “Futbol dünyasının en önemli markalarından ikisi olan Barcelona ve Manchester United sponsorluğundan sonra basketbolda Avrupanın en büyük ve dünyanın da en saygın organizasyonlarından biri olan Euroleague ile işbirliği yapmak bizim için de önemli bir ayrıcalık olacaktır. Euroleague isim sponsorluğu, markamızın global düzlemdeki gücünü perçinleyen stratejik bir adım olmuştur. Markaya yapılan tüm bu yatırımlar sonucunda, Turkish Airlines markasının cazibesi dünya genelinde zirveye doğru emin adımlarla daha hızlı ilerleyecektir.” dedi.
Hamdi Topçu sözlerine şöyle devam etti: “Bu işbirliğininin bizim için diğer bir önemi de; Türk Hava Yolları’nın gelirleri içerisindeki en büyük paya sahip olan Avrupa bölgesinde 70’in üzerinde noktaya uçuş gerçekleştirmesi sebebiyle de bu bölgedeki potansiyel müşterilerimiz ile markamız arasında çok daha etkin bir iletişim kurmamıza sağlayacağı katkıdır.”
Anlaşma ile ilgili imza töreni ve logo lansmanı Euroleague açılış maçından önce yapılacak.
Euroleague Avrupa’nın en önemli ve üst düzey basketbol ligidir.13 Ülkeden 24 takımın katılımıyla oynanan maçlar her yıl Ekim ayında başlamakta ve Mayıs ayında Final Four Finalinin oynanmasıyla son bulmaktadır. Bir sezonda 192 karsılaşma yapılmakta. Euroleague macları 40’ı Avrupa ve 157’si Avrupa dısı ulkelerde olmak uzere toplam 197 ülkede yayınlanıyor ve toplam 1500 saat canlı yayın yapılıyor. Euroleague maçlarını geçen sezon toplam 1 milyon 550 bin kişi salonlarda takip etti. Bu da maç başına ortalama 8.712 kişi anlamına geliyor. Euroleague Final Four maçlarını 42 ülkeden 630 gazeteci takip edıyor ve 90 ülkede gazete haberi olarak yer alıyor. Eurolegue.net ayda 2 milyona yakın ziyaretçi tarafından takip edilmektedir. Euroleague’nin bir alt ligi olan Euro Cup’a Avrupadaki 24 ülkeden 32 takım katılıyor ve yılda 152 maç yapılıyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder